Mijn levensverhaal (2)

Zo beland ik in de ziektewet. Hoewel ik moe ben en nergens zin in heb, voel ik me ook nutteloos en overbodig . De waarde van mijn bestaan is tot een minimum gereduceerd. Ik ervaar een grote leegte in mezelf, mijn werk blijkt die leegte steeds opgevuld te hebben. Nu komt de zinloosheid van het bestaan om de hoek zetten. Maar ik blijf niet bij de pakken neer zitten. In een poging om de zin weer te ontdekken en er achter te komen wie ik nu werkelijk ben, besluit ik om aan een tiendaagse meditatie-retraite deel te nemen. Dit wordt echter een groot fiasco. Onrust kende ik al maar zo gauw ik stil ga zitten lijkt die onrust nog groter te worden. Ik zit op een vulkaan. Het is onmogelijk om te blijven zitten. Later doe ik nog enkele meditatie cursussen, maar die onrust blijft me parten spelen. Totdat ik 'toevalliger wijs' in contact kom met Rebirthing. Een kennis van mij heeft geboekt voor een workshop, maar is ziek geworden. Zij vraagt of ik interesse heb haar plaats in te nemen. Op het moment dat ik 'ja' zeg, is dit het begin van een grote verandering in mijn leven.